Mus i huset

 
 
Inatt vid klockan ett var jag av för förnuftiga människor oklara anledningar fortfarande vaken. Nalle sov tungt på golvet och katten halvvägs över min dator.
 
Sedan hör vi ett ljud.
Krafsandet som av tassar.
Som om ett djur går, något litet går omkring under bokhyllan.
Till saken hör att vi bor på landet och har möss i väggarna.
Nalle sov på mattan så det var inte att han drömde och katten var ju hos mig. Båda vaknade, så tydligt var det. Snabbt som attan tog jag upp fötterna från golvet (som om möss inte kan klättra) medan katten hoppade ner och gick bort till bokhyllan.
 
Vi hörde ingenting mer på en stund och katten bestämde sig för att han skulle gå ut istället.
I direkt logisk konsekvens av tidigare händelser vägrade jag givetvis öppna dörren och sa istället "Du stannar här!" och hoppades att han skulle ta den innan den började krypa omkring på mig. Eller att den skulle vara rädd för kattlukten. Eller bara helt enkelt inte dyka upp. (Det gjorde den inte).
 
Katten tyckte givetvis att jag var löjlig.
Nalle somnade om.
Jag försökte intala mig "hur läskig är en mus egentligen?"



? NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR