Sjukgymnastik

 
I ungefär en månad nu har jag haft gradvis mer och mer ont i min lårmuskel, och sedan även mitt knä. Efter att ha pratat med en sjuksköterska bokade jag nu äntligen tid hos en sjukgymnast och var på mitt första besök idag. Egentligen skulle det bara var en bedömning på en kvart, men det tog en timme!
 
Det största problemet är egentligen att det gör fruktansvärt ont att lägga sig ned och att resa sig från liggande - vilket är något man behöver göra varje morgon och kväll. Det gör alltså så ont att jag tror att jag ska svimma. På morgonen är det allra värst och då finns det många tillfällen där jag tänker "nu lägger jag ned det här" och överväger möjligeterna att stanna i sängen för alltid.
 
Men nu har jag i alla fall varit på bedömning och ska tillbaka nästa vecka för fler övningar samt även börja träna varmbassängsjympa, låter skönt! Hoppas på att det blir bättre nu, tydligen läker det av sig självt, men det kan ta tolv veckor och jag vet inte hur jag ska fixa tolv veckor såhär!
 
Det konstigaste med skadan är att det är högerbenet jag har ont i, men när Lena böjde vänsterbenet blixtrade det också till i högerbenet! Hon rörde alltså inte högerbenet överhuvudtaget, och det gjorde ändå ont, vilket tydligen tyder på att det är något i bäckenet i ryggen där benen "kopplas ihop". (Har haft problem med ryggen innan iår också desutom och bland annat varit på magnetröntgen).
 
Det roligaste var när jag kämpade för att lägga mig ned på britsen för att Lena skulle kunna göra sina böjningar och när jag äntligen lyckats, hackigt och mycket stegvis med grimarser av smärta, så säger hon "När jag ser på dig så tänker jag på en person med mycket stor rörlighet". Jag bara stirrade på henne, såg inte direkt mig själv som en person med särskilt stor rörlighet just då. Sedan tog hon min hand och tittade på mina fingrar och sa nästan fascinerat "fantastisk rörlighet". Var så chockade haha. Tydligen är det också därför som mina leder alltid knäpper, och dessvärre också antagligen därför jag är skadad. För att jag är så rörlig(?) och böjt till mig på något sätt i konsekvens av detta och gjort mig illa.



? NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR