En helg med några av de bästa som finns

 
Vi vaknade med solen på Lördagen. En timme efter jag vanligtvis hade gått upp och en timme innan Josefin ville. En alldeles utmärkt kompromiss tyckte jag men inte Josefin. Så vi bryggde kaffe och lagade fattiga riddare för att få henne glad att vara vaken och lyckades! Som Göteborgare (typ) och Boråsare var vi för övrigt fruktansvärt fascinerade över solen som vi inte sett sedan Oktober.
 
 
En lite suddig Anna visar Josefins jättefina lägenhet. Något av en dröm faktiskt med trägolv och optimal planlösning där bord, bäddsoffa och säng fick plats alldeles utmärkt på 23 kvadrat. (Jag tror att det var 23).
 
 
Sedan tog Josefin med oss genom gamla stan för att se Helsingborgs landmärke som en tydligen ska ha sett efter att ha varit där. Så nu har vi det. Jag vet dock fortfarande inte exakt vad det är, kanske borgen som gav Helsingborg sitt namn? 
 
 
Mina finaste på ett supercoolt 50-tals café i Gamla stan som jag rekommenderar alla som någonsin besöker Helsingborg!
 
 
Jag blev bakgrund på Josefins mobil och väldigt (kanske lite väl) nöjd över detta.
 
 
Sedan gick Anna till kulturhuset för att köpa vykort medan min rygg inte längre ville gå så jag och Josefin vände hemåt för att handla mat och göra lunch. Jag gjorde aldrig någon lunch, jag vilade på soffan och fick den sedan serverad, dålig gäst men lycklig kropp!
 
 
På kvällen gjorde vi oss i ordning för mellon där fel låt som alltid gick vidare och vi pratade igenom halva bidragen. Jag hoppas att ni ser hur jag glittrar!
 
 
På Söndagen åt vi frukost och pratade länge, länge. Sedan gick vi mot bussen och köpte semlor på vägen. Vi åt dem vid havet och alla som gick förbi tittade på oss och kommenterade. Spännande tyckte jag eftersom jag har svårt att tänka mig att det skulle hända i Göteborg. Eller Borås för den delen.
 
 
Jag testade en crossiant semla eftersom jag inte kunde bestämma mig för om jag tyckte att det var konstigt eller coolt. Det var väldigt gott faktiskt, semlebröd kan ju vara lite torrt, men det uteslöts här. Dock var grädden lite gammal tror jag, så det var synd. Annars var det gott, älskar ju crossianter!
 
 
Och det var helgen med några av de bästa i Helsingborg. Jag misstänker att jag kommer att åka tillbaka mycket snart. Lite för att det var fint, mest för att min finaste Josefin finns där nu och läser turism!



? NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR